Aku, dan mahuku :

Keinginan.
Manusia dalam hidup
punya keinginan.

Punya keinginan untuk kurus/gemuk,
Punya keinginan untuk kaya,
Punya keinginan untuk cantik/kacak,
Punya keinginan untuk berjaya
dalam hidup,
Punya keinginan untuk miliki
hati insan yang mereka sayang.

Bagi yang punya semua itu,
Mereka tidak perlu risau.

Tapi bagi yang macam aku?

Kadang rasa macam nak meraung.
Kenapa aku?
Kenapa?

Tapi kalau aku itu yang aku pilih
untuk buat,
Sama sekali aku seperti
tidak bersyukur dengan kurniaan Allah.

Ya Allah,
Aku hanya perlukan sedikit ketabahan,
kurniakan daku kekuatan,
Supaya aku mampu teruskan.
Cuma sedikit ya Allah,
Aku perlukan cuma sedikit kekuatan.

Tunggu,
Tunggu lah disaat aku sudah
berubah,
Kalau saat itu kau
tatap wajah aku dan pamerkan kekesalan,
Aku cuma balas dengan senyuman,
dan berkata,
"Allah Maha Adil" .

*sedih*

No comments:

Post a Comment