THE CONJURING - Part I


Credit to : Faizatul Afifa, Syafiqah, Muhammad Zakaria, Zahirol Ashraf, Najmi Syahiman
Aminur Rasyid, Liyana, Abdullah Abdul Shukor, Aimi Nadhirah, Azri Zakaria, Shahirah Penang.

---------------------------------------------------------------------

Hari tu rasa macam nak jalan-jalan
tapi tak tawu nak pergi mana
jadi,
berpakat diorang ramai ramai nak tengok wayang,
Ajak aku, si Aimi yang masih belum decide nak beli tiket,
atau tak.
mula-mula nak tolak tapi dah Najmi belanja aku,
terus tukar niat oke laa,
boleh jugak keluar dengan member member,
tolong temankan.
Si Aimi takmau, nak saving dia bilang.

Kami pergi tonton filem genre seram kat Jusco tajuk
'The Conjuring"
Filem ni boleh tahan sambutan dia.
Memang tak tau apa ada dalam filem tu
melainkan kena buat keputusan tonton sendiri.
Jadi aku pilih untuk tonton tanpa tidur,
Tak macam sebelum ni tonton cerita
“Sinister”.
Dah lewat malam tambah dengan sejuknya aircond,
Mata pun layu jadi jawab dia tidur.

Lepas dah habis tonton,
Aku rasa banyak perkara yang aku nak kupas
dari pandangan aku sendiri.
Sebab aku seorang muslim,
Bila tonton filem seram tapi melibatkan keagamaan mereka (Bible-Christian),
jadi tak senang duduk lah kita ni,
rasa macam,
agak agak betul ke apa yang kita dah buat ni?
spent money untuk tengok filem macam tu,
nasib bukan duit aku :/
tapi masih tak senang duduk sebab dah keluar jugak duit
kawan semata mata filem ni :


 "THE CONJURING"
 ...

|  Baca "THE CONJURING PART II"  |

|  Baca "THE CONJURING PART III"  |


No comments:

Post a Comment