Kalau lah dia tawu ..

Baru aku tawu,
orang tak suka kalau kena lepas marah kat
diorang.
Kalau kata marah A, marah je A.
Jangan kacau si B tu.
Layan si B tu macam tak pernah ada gaduh gaduh dengan
sesiapa.

Tapi aku marah A,
rasa nak berantam sangat dengan A.
Tapi kenangkan dia kawan aku,
berat lah bagi aku.
Tapi kalau dia kawan aku dia takkan
buang satu file aku yang penuh dengan sijil-sijil dan surat
beranak aku,
tu semua masa depan aku,
paham tak?
Aku cerita dengan kawan kawan lelaki yang lain,
semua terkejut.

"Itu teruk tu bogy."

"Takkan la logik. Takkan dia tak check dulu kot file tu?"

"Eh, biaq betoi ang ni? Ang dah tanya dia ka belum?"

Tapi bila aku cuba luah kat DIA,
DIA tak kisah un panjang lebar yang aku cerita.
DIA cuma kerap tanya aku dekan ke?
Aku dekan ke dulu masa sem satu?
Aku taknak marah dia jadi aku pilih nak end conversation.

*sedih :'/

1 comment: