Hijacked Crew :

Assalamu'alaikum
Hai Hai, ;) . amoiyhh, title dia, awesome ja dengaq! haha.

Well, entry dia pun mestilah se-awesome title kan? so kat sini aku nak kongsi lah, apa tu kaitan "Hijacked Crew" dengan aku kan.. Hijacked Crew? erh, nama nak grand ja, tak nak kalah. hahaha :D . hmm, okeh, let me start it now, the story begin at..................... :

9 Julai 2012 :

Di mana aku mula didaftarkan sebagai penduduk kamsis di Politeknik Seberang Perai (PSP). masa ni ya tuhan, perasaan berbaur, tak tau macam mana nak explain. tapi yang tawu, sekarang kena lebih berkelakuan matured sebab saya seorang mahasiswa sekarang ni. haa :D

10 Julai 2012 : 

aku dah pun tersenarai sebagai student IPTA di PSP ni. haha. sorry lah, singkat eah jalan cerita dia?? :/ aku cuma nak share mana yang mampu ja wey . hidang kat aku 5 blog pun entah2 tak cukup nak cerita pasai ampa ja. hehe ;) ..

Oke, situ lah tarikh dia bermula. aku, bakal menjadi seorang programmer junior kat sini, dengan kos Diploma In Programming(DIP) . so, kelas mestilah DIP jugak kan nama dia? yapp yapp, aku duduk kat kelas DIP1C. kelas ni nak cerita kat ampa, kami dimuatkan dengan 33 orang 'penduduk' , 9 laki, dan selebih nya perempuan lah. hehe, malas nak calculate :p . nak dijadikan cerita, nama asal kelas kami, itu lah, DIP1C.

tapi awokk2 semua tawu tak :( , aku ada planned things untuk kelas aku sendiri. ye lah kan, tawu apa niat aku? aku nak pindah untuk sem dua ni. tapi belum tawu lah lagi. tengok lah macam mana, hmm :/ .. so ingatkan dengan kem ni dapat lah kita meet dan hibur2 untuk kali terakhirnya. tapi sayang tak la awok2, sebab ramai rupanya yang tak setuju dengan idea saya ni. so nak dipendekkan cerita, kem tu automatically canceled sebab ramai yang tak datang. ampa tak tau kan? lepas2 aku dapat ja berita tu, apa yang aku buat kat belakang bas? nangis sorang2 bhai *hilang kejantanan aku sat* . bukan apa, aku kesiankan banyak pihak sangat masa tu. kesian kan abah, mesti abah malu. kesiankan pihak BTN sebab budget almost RM2000 burn macam tu je, kesiankan pihak poli yang kena tanggung malu. hmm. dah lah, things happened, nasib baik mereka2 ada untuk saya saat saya sedih duka luluh dalam bas masa tu. siapa mereka? merekalah HIJACKED CREW! sayang ampa forever and ever ;) . hehe. dah la Fa langgar, lepas tu jatuh atas aku wey masa dalam bas, entah macam mana entah, nak karaok sangat dalam bas kan? nah, padan muka. malu sat :3 . tapi keadaan masih terkawal lah. alhamdulillah. :p . *astaghfirullah, hmm.

So, lepas kem dah cancelled bagai, duduk punya duduk, bincang punya bincang, nak set pi mana awokk? Hutan Lipur Lata Bayu dengan Kolam Air Panas Ulu Legong? kat Baling wey, kat Baling, Kedah. weewit! haha. oke, me first time nak mandi kolam air panas since dari kecik tak pernah lagi kan, so, nak dikait dengan perasaan sedih sebab kem batal, perasaan seronok sebab lepak dengan ampa2, aku tatau terus macaa mana nak describe feeling aku masa tu, yang aku tawu, guys, all of you are totally awesome :D !

Then, balik dari situ lah, Zack pun keluarkan idea2 bernas dia, nak change nama group kita ni dari DIP1C, kepada Hijacked Crew, dimana lebih awesome and mantap nak habaq ang :p .. haha. mentang2 lah admin group kan, untung lahh dia untung lahh ;) .. so, situ lah mulanya kami menggelarkan diri sendiri sebagai Hijacked Crew, crew dimana tak berdaftar pun dengan siapa2, unknown, kalau taip kat google tak jumpa pun tersenarai dalam crew2 yang awesome ni. tapi ampa kena taw something, yang kami sememangnya awesome tanpa perlu kritikan dari sesiapa pun, :p . haha.

So, here I want to introduce you, some of Hijacked Crew's Members, nice meeting them for sure ^^ :

Along - Ketua/Kepala keluarga dalam group ni. dah tua setahun kan? jadi terima lah dia jawatan tu. can call him bulah, atau along, macam yang aku panggil ;)
Zakaria - Seorang komando. panggil dia zack. *komando pencen* hahah. tapi masih berjiwa kental, hatinya keras, tajam mentalnya, kuat psycho nya. seorang pembimbing bagi aku, yang sentiasa membimbing aku saat aku hilang arah.
Zahirol - lelaki kedua yang aku kenal dalam group ni masa mula2 sekali pendaftaran kelas. dia awesome, dia milik semuanya. tampan, berkedudukan, baik, cool, tapi dia kuat merajok, itu spoil -,- . haha.
Fitri -dia punya ciri2 lelaki idaman setiap wanita. haha :D . tapi dia pendiam, dia perlukan seorang teman untuk bimbingnya dalam mencapai matlamat hidup saat ini. jangan risau, inshaAllah, aku ada untuk ang.
Aminur - seorang yang suka bergelumang dalam dunianya sendiri. jadi kawan2, ketahuilah, mino juga layak masuk rancangan realiti tv - Dua Dunia . haha.
Navin Kumar - dia paling tinggi dalam kelas, dia paling pandai, nak apa lagi? paling2 semua kasi kat dia. tak suka dia, dia pandai dari aku, just call him naveen. haha.
Najmi - atau nak manja boleh panggil dia najemon. haha. dia awesome. dia tak suka berkira dengan orang.. jujur, dulu aku tak senang dengan dia. tapi gelaran hijacked crew lah yang dah ubah segalanya.
Eyfa - hehe. seronok pulak aku bila masuk point ni. hm, dia sahabat saya. BFF wanita saya. yapp, dia. nak tengok gambo dia? karang aku post ;) . haha. dia ni banyak cakap, matlamat hidup dia nak jaga hati semua orang yang dia sayang, dia tak suka tunjuk kesedihan dia depan kawan2 yang lain. itu yang buat dia nampak tersangatlah awesome. haha. n shes so beautiful ;)
Fazira - okeh, dia kembar aku. kembaq kembaq! hai kembaq! haha. kami sama tarikh lahir. thats why lah  kami nak panggil macam tu. well, dia berpunya saat ni. jadi aku tak boleh lah rancak2 sangat dengan dia, nanti ada orang jeles wey! haha.
Fykah - haha. pyka! hm, dia pendek, pendek dan omeyh. dia ada ja dengan saya masa saya ada hal dengan eyfa. dya awesome, criusly, dia memang awesome. dia lah sahabat saya, dia bagi saya semangat masa saya luluh hari tu <3.
Pipot - grr. haha. pipot ni aku kenal dari sekolah rendah lagi. kan pipot kan? kita pergi tuisyen sekali lah, itu lahh, ini lahh. kita pernah gaduh sekali dekat poli ni, tapi itu semua sebelum kita bergelar dengan gelaran baru ni. sekarang kita sahabat seperti dulu kala.. hm ;)
Auniawek omeyh yang memang payah sangat nak lekang dari pipot. haha. dia selalu je ada dengan pipot. harap2 persahabatan ampa kekal selamanya. sebab jarak tak pernah memisahkan persahabatan, kan auni ;) ?
Aimi - dia seorang yang perihatin dan peka dengan keadaan sekeliling. aku pun tak tawu apa power yang dia ada, tapi ingatan dya awesome sangat. dia hebat. dan kadang2 kehebatan dia tu buat aku takut, haha. seriously, buat aku takut aimi :/ .. tapi macam mana pun, aku kagum, kagum sangat dengan ang. semoga ni haa, berkekalan lah dengan si komando nun, abang hensem zack kita. haha.
Daya - eh kau tak perlu. so, tak perlu lah explain pasal ang kan daya? :D haha. daya, dia ada seribu satu tagline yang berbisa. sekali dia sebut tagline dia kat kami, semua lah orang nak guna tagline dia. haha. dia jugak omeyh, dan dia pendek -.-
Yana - makcik garang dalam kelas aku. haha <3 . yana garang arh yana, selalu aku memang tak sembang lah kalau orang macam ang, tapi dengan ang aku sembang jugak. kenapa eah yana? sebab ang unik, sebab kita family <3 . yeay. haha. *meregeh* 
Penang - haha. ini lawak. dalam banyak2 ketawa, ketawa fav aku, ketawa si penang ni lah. nama dia shahira, saja panggil dia penang. haha. memang sungguh, suruh la dia gelak sekali, mesti ampa tergoda, aumm aumm. haha !
Kecik - haa, ini lagi sorang. ini memang kecik berabis ni orang sabah bilang. haha. ang lah yang paling kecik kan kecik dalam kelas kita? oke, kata lah kat aku balik, aku paling TOUGH dalam kelas kita ni :p . hahaha. nama dia shahira jugak. tgk? nickname dapat membezakan mereka2 yang punya sama nama. haa. dan dia omeyh, fullstop. haha.
Fatin Hanani - haa, kita tak lah rapat sangat kan fatin? ada lah sekali dua kita mesej sampai pukul berapa entah, pagi buta. saja nak merapu dengan ang kan, taktau menjadi jadi pulok kita ni. haha :p
Dayah Nisah - dayah pun sama lah, kan? kita kurang sembang.. kita sembang mana yang penting2 ja. tapi jadi lah, awok hebat sebab turut serta dalam perjuangan kiteowang. high-five! hahaha. *meregeh lagi*

jadi itu je lah? ada yang missing tak ? :/ . rasanya tak kan? komen lah kalau ada yang missing keh? sayang Hijacked Crew! sayang kome sangat2 sebab kome semua awesome belaka!

 

1 comment:

  1. huuuu...part aku disebut..erghhhhh..tahan zack tahan ayaq mata..kikiki

    ReplyDelete