Segmen SMS - Untuk Teman/Sahabat


     ||  Ruang ini akan dikemas kini dengan sms text yang menarik setiap minggu :) ||

_________________________________________


     Tadi ambulans datang sebab satu dunia CEMAS bila tawu pasal persahabatan kita !
    Lepas tu BOMBA pulak datang tiba2 sebab satu dunia cakap persahabatan kita sehangat api !
    Tanpa diduga seorang ARKITEK datang bertanya macam mana nak bina sebuah bangunan SEUTUH persahabatan kita ?
    Maka saya pun jawab,
    WALAU JAUH DI MATA, AWAK TETAP NYATA DI HATI SAYA .

_________________________________________


Maaf, mungkin selama ini aku bukan lah teman yang baik......
    Maaf juga, mungkin selama ini aku sering melalaikanmu....
    Maaf lagi, mungkin selama ini aku membuat kamu rasa sedih tersisih.....
    Maaf juga, mungkin selama ini bicaraku yang pedih.....
    Maaf sungguh, mungkin selama ini aku sering tidak memahami......
    Maaf, aku hanya manusia biasa,
    Kerana kelemahanku itu aku panjatkan doaku buatmu di kesempatan yang ada....
    Moga Allah selalu menyayangimu......
    Kerna siapa pun kamu,
    Kamu tetap
SEORANG YANG BERHARGA BUAT DIRIKU.

_________________________________________


Hadirnya,
    SAHABAT kepadaku bukanlah kerna indah rupanya sebagai pemikat,
    Bukan juga kaya hartanya sebagai pengangkat martabat,
    Jua kuat tubuhnya yang menunjukkannya hebat,
    Tapi,
    diciptakan SAHABAT untukku kerna indah pekertinya sebagai pengukuh ukhuwah yang terikat,
    juga kaya budi bahasanya menzahirkan akhlak yang tersirat,
    Jua kuat imannya agar sentiasa mengajakku untuk beribadat.

_________________________________________

 Dear Friend,
    If you need to talk, I'll listen,
    If you need to cry, I'll hold you,
    If you feel lost, I'll help to guide you,
    If you need to be angry, I'll let you,
    If you are feeling attacked, I'll be your defense,
    If you need to lean awhile, I'll give you a shoulder,
    If you are feeling unsure, I'll be your confidence,
    If your are feeling alone, I'll be a friend who wont leave you,
    If you need to learn to trust again, I'll prove to you that you can.

_________________________________________


Friendship is being happy for the other person when they is happy,
    Being sad for the other person when they are sad
    Being together in good times and being together in bad times,
    Friendship is the source of strength !

_________________________________________


Berjauhan....,
    Adalah satu penderitaan,
    Namun hakikatnya ia akan menerbitkan rasa kasih, rindu, dan sayang :)

_________________________________________


Saya telah menjalani X-Ray hari ni dan mereka jumpa awak dalam hati saya.
    Doktor cakap, kalau keluarkan awak, saya akan mati.
    Sebab saya tak boleh hidup tanpa kawan baik macam awak.

_________________________________________


Dulu kita selalu jumpa
    Borak sama2, gelak sama2, gembira sangat...
    Apa2 pun yang kita buat mesti ada kenangan yang indah2..
    Sampai rasa taknak lari dari masa tuu..
    Sekarang,
    Kita jauh..
    Tak dapat jumpa selalu, selalu rasa rindu...
    Macam mana kalau satu hari ditakdirkan saya tak ada lagi ?
    Harap2 masa yang kita simpan bersama tu sentiasa boleh buat awak tersenyum...
    Bukannya untuk di tangisi, sebab saya sedih bila tengok orang yang saya sayang sedih..
    Dan jangan lupa,
    Ada atau takde saya, saya sentiasa nak ambik tau tentang awak...

2 comments:

  1. nk tau tentang spa 2(awk)!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah. Mesej ni umum bang. Takdak kena mengena dengan sapa2. Kalau abang nak kasi mesej ni dekat bro zakari pun boleh. Takde hal punya. Haha.

      Delete