Rajin? :) Jom Dhuha :


Maksudnya :

Ya Allah
Sesungguhnya Waktu Dhuha itu DhuhaMU
Kecantikannya KecantikanMU
Keindahannya KeindahanMU
Kekuatannya KekuatanMU
Kekuasaannya KekuasaanMU
Perlindungannya PerlindunganMU

Ya Allah
Jika rezeki masih di langit, turunkanlah
Jika di bumi, keluarkanlah
Jika sukar, permudahkanlah
Jika haram, sucikanlah
Jika jauh, dekatkanlah

Berkat waktu Dhuha
KecantikanMU, keindahanMU
KekuatanMU, kekuasaanMU

Limpahkan kepadaku segala
Yang Engkau telah limpahkan
Kepada hamba-hambaMU yang soleh..


Cerita dia macam ni :

Mula nya, aku tak pernah ambik tawu pun pasal kelebihan doa nih, apa kesan dia kat kita,
apa manfaat dia,
tapi once along pasang selawat ni dalam kereta dia,
kerap ulang, ulang dan ulang,

Ya Tuhan,
aku kalau bab2 lagu, melodi, muzik menda alah ni aku suka.
So, alhamdulillah. Dalam suka aku ada kebaikan dia.
Untuk yang belum dengar, DAN nak dengar selawat tuu,
boleh tengok dekat Laman Video Saya,
atau,

Rupa2nya, antara kelebihan doa dhuha ni ialah,
murah rezeki seseorang dan diberikan kesihatan tubuh badan, inshaAllah.
apa2 pun inshaAllah, dengan izin dia saja.
kita sebagai manusia ni, cuma kene yakin, dan beramal je lahh. amal, amal, dan terus beramal.
inshaAllah. lain2 kita serah pada Allah. Dia lebih tahu :) .
Jadi, siapa yang rasa nak cari pahala mudah,
atau rajin nak mula kan solat sunat dhuha,

Jadi sini,
nahh, aku kasi link ni untuk kita kongsi dan amal ramai2 keh?
Kat sini dia explain sebaiknya tentang cara2 nak tunaikan solat dhuha nihh.
Sooooooo,
 
>Picit saya<

( credit pada The Akhyaar : Writer )


Takpe.
Kalau rasa tak ada masa nak buat selalu, cuba lahh pelan2, seminggu sekali mungkin ?
mudah mudahan kita selalu dikurniakan rezeki yang murah, inshaAllah.


Salam sabtu :)

No comments:

Post a Comment